Saturday 27 December 2014

Jom Cantik dengan WonderGlow & Etude House


Wah lama dah update blog kite ni!!!

Busy sikit dengan kerja yang boleh la di katakan banyak di opis. Sejak akhir ini ramai yang menegur muka kita berseri seri :) glowing dan cerah. Di tanya produk apa yang kita pakai. Jawapannya ialah wonderglow gold! 



Dah lebih 6 bulan kita pakai produk ini memang kita puas hati. Bayangkan kita pernah cuba pakai natasha, tabita, nature republic ( produk korea) tp semua x berkesan & muka kita nampak sangat kusam dan bekas jerawat memang bersepah dekat muka. Sampai give up rasanya hati ini nak jaga muka :( Sampai satu hari kita perasan kawan sama opis kita nampak lain sangat muka dia. Walaupun dia tak pakai make up tapi muka dia nampak cerah & berseri.

Dia yang suggest kita untuk cuba produk wonder glow ni! Mula mula pakai memang kena pakai pencuci muka je dulu selama 3 hari sebab pencuci muka wonderglow ini berfungsi membuang semua sisa sisa kulit mati & bagi kulit kita bernafas semula. Lepas itu barulah kita pakai day cream & night cream. Dalam masa 5 hari pengelupasan akan berlaku. Kalau macam muka kita pengelupusan berlaku sangat banyak dan mungkin kulit mati banyak sangat menebal kat muka kite ni kot hehehe!!  Tapi kita tetap teruskan pakai produk ini. Selepas 2 minggu pengelupasan pun hilang dan kulit muka kita rasa tegang sebab dah bersih. Sama juga kalau korang pergi facial, selepas facial kulit muka akan merah dan tegang selepas proses penbuangan sisa kulit yang sudah mati dan menyebabkan muka menjadi kusam.

Sampai la sekarang ni kita masih pakai wonderglow. Tapi ramai yang tanya satu soalan yang kite x suka nak jawab. Cream wonderglow ni bukan ada merkuri ke? So jawapan dari saya ialah setelah saya kaji memang night cream wonderglow ada unsur campuran merkuri tapi x berani nak pastikan sebab belum ada bukti lagi. Kalau korang rasa takut dan was was korang boleh pakai night cream wonderglow seminggu sekali. Kira macam korang pakai mask muka tapi seminggu sekali sahaja. Tiap malam korang gantikan dengan produk collegen moistfull essence dari Etude House. Sebab produk Etude ini memang bagus gile. Lepas pakai kulit muka rasa tengang dan glowing macam kulit muka orang korea gitu hehe...kita dah sebulan cuba pakai produk ini memang mendapat hasil yang menakjubkan!


Tekstur yang lembut dan tidak melekit. Cepat menyerap ke dalam kulit muka. Etude ada buat promotion buy one free one dan untuk menyenangkan hati yang hairan kenapa buat promosi macam itu so kita pun check manufacturing date produk ini. Memang puas hati sebab dibuat pada tahun 2014 dan boleh bertahan selama 2 tahun. Kite sebenarnya terpesona dengan kulit muka orang korea yang glowing gitu. Tak salah juga korang guna produk Wonderglow sebab produk ini memang hebat dalam menghilangkan kulit kusam pada muka!
Kalau nak dapatkan produk wonderglow boleh pm kite 0168841823


No comments:

Post a Comment